10.6.2016

Georgia Ramon Philippinen 70%

This is my first encounter with Georgia Ramon chocolate from Germany, so I'm looking forward to tasting this. You can never really know what to expect from a previously unknown maker. Unknown to me, that is. I also like the play with words in the company name: Georg & Ramona transfered to Georgia Ramon, get it?

I like the look and special feel of the cardboard wrappers. They're very stylish. Also the chocolate bar itself is divided into as many as 10 different kind of pieces. Nice and stylish all the way! What also makes a nice touch is the small booklet inside the wrappers presenting the makers chocolate range and information about them and the company. Sie sind doch nur aus Deutsch und meine Deutsch ist nicht gut, but all those years studying German (without greater success) are finally paying off.

The aroma of the chocolate is not too strong. I wonder if that's due to the fact that I took a bite of the chocolate before I sniffed it and I now already have the aftertaste in my mouth. The aroma is mild and there's nothing wrong with it.

The texture of the chocolate is smooth. Not quite the smoothest I ever tasted, but smooth enough, as I like smooth textures. The chocolate melts into a very nice and thick chocolate liquid and it feels very pleasing in my mouth.

If the aroma wasn't too strong, neither are the flavours. I don't mean that in a bad way. There are no powerful, overwhelming flavours that rule. Instead there is a steady and actually very pleasing dark chocolate flavour, but I can't really name any distinct flavours. The wrappers suggest slightly fruity and citrus fruits, humus and coffee. I could partially agree with very slightly fruity and mild coffee. But hey, the important thing is that this chocolate tastes good! To be honest, I expected much darker flavours due to the origin of the cacao. Am I prejudiced?

I clearly get the mentioned coffee flavour in the aftertaste. Since I'm not a big fan of coffee, I'm happy that the flavour isn't too strong. My mouth also feels a bit dry and there is some bitterness in the aftertaste as well.

After this I really look forward to the Belize 70% and Peru 70%.

Ingredients: Cocoa beans, raw cane sugar & cocoa butter

Tämä on minulle ensikosketus Georgia Ramonin suklaisiin Saksasta, joten odotan maistamista innolla. Entuudestaan (minulle) tuntemattoman valmistajan suklailta ei osaa oikein odottaa mitään. Pidän myös sanaleikittelystä yrityksen nimessä kun yrittäjäparin nimet Georg ja Ramona on muunnettu muotoon Georgia Ramon. Aukesko?

Pidän pahvikääreiden ulkonäöstä ja erikoisen tuntoisesta pinnoituksesta. Erittäin tyylikästä. Suklaalevykin on jaoteltu peräti 10 erimuotoiseen palaseen. Loppuun asti mietittyä tyylikkyyttä! Kivan lisän antaa myös kääreiden sisältä löytyvä vihkonen, jossa esitellään valmistajan tuotevalikoimaa ja tietoa tuotteista ja yrityksestä. Esittelyt sind doch nur aus Deutsch und meine Deutsch ist nicht gut, mutta vihdoin sentään on jotain hyötyä niistä lukuisista tuskalla selvitetyistä saksantunneista.

Suklaa ei tuoksu kovin voimakkaalle. En tiedä johtuuko tämä siitä, että kerkesin napata palasen suklaata suuhun ennen nuuhkaisua ja nyt suussa on jo jälkimaku. Tuoksu on mieto, eikä siinä mitään vikaa ole.

Koostumus suklaassa on sileä. Se ei ole silein koskaan maistamani, mutta tarpeeksi sileä jopa minulle, joka tykkään sileästä koostumuksesta. Suklaa sulaa suussa erittän miellyttäväksi ja paksuksi suklaanesteeksi ja tuntuu yleelliseltä.

Jos tuoksu ei ollut kovin voimakas, niin ei ole makukaan. En tarkoita sitä pahalla tavalla. Maussa ei ole voimakkaita, hallitsevia vivahteita vaan siinä on tasaisen miellyttävä tumman suklaan maku. En kuitenkaan osaa nimetä mitään tiettyä makuvivahdetta. Kääreissä ehdotetaan makuvivahteiksi lievästi hedelmäistä ja sitrushedelmiä, humusta and kahvia. Voisin osittain tunnustaa maistavani erittäin lievää hedelmäisyyttä ja mietoa kahvia. Mutta hei, tärkeintähän on, että suklaa maistuu hyvältä! Totuuden nimissä on sanottava, että odotin kaakaon alkuperästä johtuen selvästi kitkerämpää ja tuimempaa makua. Olenko ennakkoluuloinen?

Jälkimaussa tuntuu ja maistuu selvästi mainittu kahvi. Koska en ole suuri kahvin ystävä, iloitsen siitä, että sen maku ei ole liian voimakas. Suuta hieman kuivaa ja jälkimaussa on myös hitusen kitkeryyttä.

Tämän jälkeen odotan suurella innolla Belize 70% ja Peru 70% -suklaita samalta valmistajalta.

Ainesosat: Kaakaomassa, raakaruokosokeri & kaakaovoi

Ei kommentteja: